Wednesday, September 17, 2008

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wxWidgets XCode

Here you will learn how to install wxWidgets into a Mac and how to configure XCode in order to have the auto-completion for wx and the ability to compile programs written with this library.
First you need to download the sources from: http://www.wxwidgets.org/downloads/ and downloading sources wxMac. Once downloaded, unzip to a directory you like, go to the src folder and you will find an XCode project, open it and compile it in a few minutes you have installed wxWidgets libraries. To do a check just open a terminal and type wx-config - version that will return the version of wx installed.
Well now we're ready to write our first program.
Open XCode:
  • create a new empty project "Empty Project", enter the name and specify the folder and press "Finish".
  • menu, select "Project" and then "New Target ..." from the section in bold "Carbon" select "Application" and press "next", specify the name and press "Finish"
  • close the window that has just opened for editing Target, from "File" menu choose "New File ..." menu and bold "C and C + +" select "C + + File" and press “Next”, inserire il nome e premere “Finish”
  • dal menu premere “Project” e “Edit Active Target “nome target”, spostarsi nella linguetta “build”
  • aprire una console e digitare wx-config --cxxflags, copiare uno a uno tutti i path che iniziano per -I senza il -I e incollarli nella voce “Header Search Paths” nell'editor del target
  • dalla console selezionare tutte le voci precedute da -D con -D compreso questa volta e copiarle nella sezione “Other C Flags”
  • tornare alla console e digitarre “wx-config --libs”, copiare tutto il contenuto e incollarlo nella sezione “Other Linker Flags”
  • infine ricercare la voce “ZeroLink” e togliere del tutto la selezione
Fatto questo dovremmo essere pronti per scrivere un programma con la comodità dell’auto completamento e le funzionalità specifiche di XCode per scrivere programmi per il Mac.
Per essere sicuri che tutto funzioni scriviamo l’Hello Word, nel file .h:
  
#include "wx/wx.h"

class HelloWorld : public wxApp {
virtual bool OnInit();
};

IMPLEMENT_APP(HelloWorld)

nel file .cpp :
  
bool HelloWorld::OnInit()

{wxFrame * f = new wxFrame (NULL, -1, WXT ("Hello world"));
f-> Show (true);
return true;}


press Build and Run and you should see a beautiful window that says Hello World.

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